کد خبر : 1185856 | 28 آبان 1393 ساعت 11:59 | 42.1K بازدید | 0 دیدگاه

از تغییر دایی شگفت زده شدم

زاید: اگر طلسمی باشد دوست دارم خودم بشکنم

زننده آخرین گل در داربی خاطره‌انگیز 3-2 برای پرسپولیسی‌ها، اعتقاد دارد گلزنی در داربی را طلسم نکرده است.

زاید: اگر طلسمی باشد دوست دارم خودم بشکنم
به گزارش "ورزش سه"، کمتر کسي فکر مي‌کرد بازيکن ايرلندي پرسپوليس در 28 دقيقه خاطره‌اي جاودان براي آنها بسازد. زماني که دنيزلي دستور تعويض او را صادر کرد حتي علي کريمي بعنوان کاپيتان تيم در آن زمان به نزديک‌ترين هم‌تيمي‌اش گفت"اه، اين چه تعويضي است!" اما ايمون زايد بهترين فرصت را براي گلزني انتخاب کرد تا نامش براي هميشه در تاريخ اين بازي حيثيتي ثبت کند. ايمون زايد اين روزها در ليگ ايرلند به درخشش مشغول است و اميدوار است روزي بتواند دوباره به تيم محبوبش برگردد.

در آستانه داربي 79 گفت و گويي با مهاجم سابق پرسپوليس که به آقاي هت‌تريک معروف بود، داشتيم که از نظرتان مي‌گذرد.

زايد در مورد شرايطش در ليگ ايرلند گفت: از نظر بدني صد در صد آماده هستم. در تيم روورز عضو هستم و به روزهاي پاياني فصل ايرلند نزديک شده‌ايم. در ماه جولاي مصدوم شدم و باعث شد چند بازي را از دست بدهم اما پس از بهبودي آرنج دستم در 10 بازي 8 گل زدم و 5 پاس گل دادم.

وي در ادامه گفت: درست است که رنگ پيراهن تيمم در ايرلند همچنان قرمز است اما هيچ سرخي، قرمزي پيراهن پرسپوليس نمي‌شود.

ايمون زايد درباره ديدار اين هفته پرسپوليس و استقلال مي‌گويد: هر وقت فرصتي شد ديدارهاي پرسپوليس را تماشا کرده ام. نوسان چيزي است که پرسپوليس از آن رنج مي‌برد. محمد نوري بازيکني است که همان زمان يکي از بهترين‌هاي تيم ما بود و اين روزها هم ستاره تيم است. به نظرم او مي‌تواند گره بازي با استقلال را باز کند. در اين فصل تراکتور تيم فوق‌العاده‌اي نشان داده و خطر جدي براي ديگر رقيبانش است.

زايد در مورد تفاوت هواداري بين تيم جديدش در ايرلند و پرسپوليس گفت: اينجا هواداران خوبي داريم که هر هفته به خوبي تيم را تشويق مي‌کنند و ما هم وظيفه داريم انتظارات آنها را برآورده کنيم اما هواداران پرسپوليس در هيچ کجاي دنيا يافت نمي‌شوند، آنها به معناي واقعي ديوانه تيم خود هستند و اين حس را درون زمين به بازيکنان منتقل مي‌کنند.

وي در ادامه گفت: اين حس خاص باعث مي‌شود که هميشه اميدوار باشم روزي دوباره براي پرسپوليس و طرفدارانش بازي کنم و چقدر خوب است که بتوانم در نيم فصل دوم به ترکيب اين تيم اضافه شوم.

مهاجم سابق پرسپوليس براي اينکه نشان دهد از اخبار اين تيم اطلاع کافي دارد، درباره تغييرات روي نيمکت اين تيم هم حرف زد: علي دايي مربي خوبي بود و از اين تغييرات شگفت‌زده شدم. بهرحال نتايج پرسپوليس در اين فصل آنچنان خوب نبود و به نظرم آنها نياز به يک تمام کننده دارند. به نظرم درخشان با شناخت خوبي که از پرسپوليس دارد مي‌تواند کمک زيادي کند. طرفداران از تيم يک چيز مي‌خواهند و آن اين است که پرسپوليس بهترين باشد. اين خواسته را بايد مربي به تيم تعميم بدهد و به نظرم درخشان با توجه به اينکه بازيکن بزرگي در اين تيم بوده کاملا به آن آشناست.

ايمون زايد که زننده آخرين گل دربي بوده و بعد از او تمام بازي‌ها به تساوي بدون گل انجاميد، درباره طلسم گل نزدن در اين بازي مي‌گويد: من اينطور فکر نمي‌کنم. شايد کمي ترس و بعد از آن استفاده نکردن از فرصت باعث چنين اتفاقي شده باشد. فوتبال يک بازي است و خيلي هم ساده است. در فوتبال طلسم معنا ندارد.

وي در ادامه گفت: از اينکه نامم به عنوان آخرين گلزن داربي گفته مي‌شود حس دوگانه‌اي دارم. شايد بهتر اين بود که هواداران از تماشاي گل و لذت واقعي فوتبال در اين ديدار سيراب شوند. براي گل زدن در داربي دو چيز لازم است. آرامش و هدف؛ اين دو چيزي است که من از دو بار حضورم در اين بازي تجربه کردم. البته فقط يک بار به من فرصت تقابل با استقلال داده شد.

مهاجم ايرلندي سابق پرسپوليس در پايان گفت: خيلي دوست دارم فرصتي به من داده شود تا راه گلزني به اين تيم را نشان دهم و چهارمين و گل‌هاي بعدي‌ام به اين تيم را به ثمر برسانم. براي هواداران پرسپوليس در اين بازي بهترين آرزوها که همان برد است را دارم.

دیدگاه‌ها