کد خبر : 1184238 | 19 آبان 1393 ساعت 17:11 | 152.7K بازدید | 0 دیدگاه

سرمربی استقلال سکوت خود را شکست (1)

قلعه‌نویی(1): اتفاقات تبریز پروژه آقای نبی بود

امیر قلعه‌نویی به شدت از اتفاقات به وقوع پیوسته در تبریز دلگیر است. سرمربی سابق تراکتورسازی تبریز در دیدار این هفته تیمش مقابل تراکتورسازی به شدت با شعار طرفداران حاضر در استادیوم یادگار امام (ره) روبرو شد.

قلعه‌نویی(1): اتفاقات تبریز پروژه آقای نبی بود
قلعه نويي در گفت و گو با "ورزش سه" درباره اين ديدار و اتفاقات آن حرف زد و در ادامه به حرف‌‌هاي منتقدان هم پاسخ داد.

لياقت برنده شدن مقابل تراکتورسازي را داشتيم

سرمربي استقلال در مورد ديدار با تراکتورسازي و نتيجه آن گفت: در اين بازي دو هفته داشتيم که به يکي از آنها رسيديم. ما به دنبال اين بوديم که حتما برنده اين بازي باشيم و اگر توپ حنيف و قاضي گل مي‌شد و يا اينکه ارسال خسرو حيدري در دقيقه 46 به هدف مي‌نشست شرايط مان خوب مي‌شد. اگر اختلاف دو گل مي‌شد شرايط کاملا فرق مي‌کرد و به هرحال ما لياقت برنده شدن در اين بازي را داشتيم.

وي ادامه داد: به جز شوتي که آنها زدند و با دخالت فروزان به تيرک دروازه‌مان خورد و نگذاشتيم به دروازه‌مان نزديک شوند. با توجه به اينکه بازيکنان مصدوم به تيم اضافه شدند شرايط ايده‌آل تر شده است. هر چند اين بازيکنان دير اضافه شدند اما به هرحال ما در اين بازي خوب و با برنامه بازي کرديم و چندين موقعيت داشتيم که استفاده نکرديم.

تراکتور را به آسيا فرستادم و اين شد دستمزدم

سرمربي‌ آبي‌هاي پايتخت در مورد شعارهاي هواداران تراکتورسازي عليه خودش گفت: بار اولي نبود که در تبريز فحش خوردم. پارسال هم اين اتفاق افتاده بود. من همه را به خدا واگذار مي‌کنم. من تراکتورسازي را به ليگ قهرمانان آسيا رساندم. منتي هم نمي‌گذارم و پولم را گرفته‌ام. من خيلي خوشحال هستم که الان که به اصفهان مي‌روم با گل و کادو از من استقبال مي‌کنند. در کرمان و اهواز هم مردم چنين با قدرشناسي از من استقبال مي‌کنند. از اين اتفاقات خوشحالم و البته قرار نيست همه جا يک جور باشد. البته من کساني که در استاديوم اين کار را کردند به فرهنگ کلي مردم شريف آذربايجان تعميم نمي‌دهم.

با دسته يکي کردن تراکتور محبوب مي‌شدم

قلعه نويي با گلايه از فحاشي حاضران در استاديوم يادگار امام(ره) تبريز ادامه داد: من سالم کار کرده‌ام و شايد بايد مثل بعضي‌ها تيم را به دسته يک مي‌بردم و دوباره برمي‌گرداندم تا محبوب شوم. در حالي که من با 6 ميليارد هزينه اين تيم را آسيايي کردم و بهترين مقام تاريخش را کسب کرديم. اگر اشتباهات داوري در هفته‌هاي پاياني نبود قهرماني هم دور از دسترس نبود و اکنون من از اين مردم سوال دارم که شمايي که ادعاي طرفداري از تراکتور را داريد چرا نمي‌گوييد قلعه‌نويي چرا پولش را از تراکتور نگرفت؟ آقاي آجرلو که دوبار شخصا به منزل من آمديد و بچه جبهه و جنگ و مسلمان هستيد چرا حق الناس و صد و خرده‌اي باقي مانده‌ از قراردادم را نمي‌دهيد؟

نبايد تراکتور را آسيايي مي‌کردم

قلعه نويي ادعا مي‌کند حضور غير فوتبالي‌ها در اين رشته باعث بروز چنين اتفاقاتي مي‌شود و کساني که لنگ يک ميليون بوده‌اند با حضور در فوتبال به همه چيز رسيده‌اند و اکنون بايد شاهد چنين اتفاقاتي در فوتبال بود: با کمترين هزينه تراکتورسازي را آسيايي کردم. نبايد آسيايي مي‌کردم و نبايد اين تيم را در کورس نگه مي‌داشتم و... . حرف اين افراد هم براي من پشيزي ارزش ندارد و اصلا من آدم بد که تراکتور را آسيايي کردم. اما آقاي آجرلو! شمايي که دوبار به منزل من آمديد، بياييد بقيه قرارداد قلعه‌نويي را بدهيد. کدام فرهنگ مي‌گويد کسي که تيم را نائب قهرمان کرده بايد در خانه‌اش را شکست؟ کار من ايراد داشت؟ بايد تيم را در نداري و مشکلات تنها مي‌گذاشتم و رها مي‌کردم؟ آن وقت مي‌شدم بهترين مربي تاريخ؟ وقتي که تيم را در حالي‌که 7-6 ماه پولي نداشت و زمين و امکانات نداشت تنها مي‌گذاشتم بهترين مي‌شدم؟ 5 ماه يک ريال به من و همکاران و بازيکنان ندادند و من همه را مديريت کردم تا تيم موفق شود و اکنون آدم بد شده‌ام. البته همه اين کارها را به عشق هواداران واقعي اين تيم کردم و منتي هم ندارم و قراردادم را گرفته‌ام.

قلعه نويي ادامه داد: بازيکنان را در آن زمان کنترل کردم و 45 دقيقه پشت در زمين تمرين مي‌مانديم و يک ريال هم نمي‌گرفتيم. آقاي آذرنيا و مرتضي اسدي حاضر و زنده هستند و مي‌توانند آن را تاييد کنند. از آقاي آذرنيا بپرسيد چطور 5 ماه تيم را در نصف زمين تمرين مي‌داديم و امکاناتي نداشتيم. احتمالا اين‌ها شاخصه‌هاي يک آدم بد است که در فرودگاه به من و بازيکنانم توهين مي‌کنند.

اتفاقات تبريز پروژه آقاي نبي بود

قلعه نويي در ادامه حرف‌هايش روي سخن خود را به سمت دبيرکل فدراسيون فوتبال و رييس کميته انضباطي مي‌برد و از آنها بابت رفتار دوگانه‌شان انتقاد مي کند. سرمربي استقلال معتقد است محمد نبي حکم محروميت تراکتورسازي را در کشوي دفترش نگه داشته و از ابلاغ آن خودداري کرده است و حسن‌زاده هم برخلاف محروميت‌ها و جرايمي که براي او در نظر مي‌گيرد توجهي به اتفاقات تبريز ندارد: آقاي نبي که 3 روز حکم را در کشوي دفترتان نگه داشته‌ايد چطور حکم آندو تيموريان را يک ساعته اعلام مي‌کنيد؟ کاري به محروميت هواداران تراکتورسازي ندارم و خدا را گواه مي‌گيرم که از بازي با تماشاگر استقبال هم مي‌کردم و آن را با عدم اعتراض‌مان نشان داديم. اما اتفاقات تبريز پروژه آقاي نبي بود! وقتي بهروان مي‌گويد اگر من نبودم اين بازي بدون تماشاگر مي‌شد چه بايد گفت؟ پا گذاشتن روي قانون از نظر آقايان افتخار شده است.

جواب فرهنگ استقلال، فحاشي بود

ما فرهنگ باشگاه استقلال را نشان داديم که اعتراض نکرديم و سکوت ما نشان دهنده اين بود که از حضورشان در استاديوم استقبال مي‌کنيم. اما وقتي باشگاهي فرهنگ خود را نشان مي‌دهد جوابش را با فحش ناموسي بايد داد؟ آقاي حسن‌زاده که تا قلعه نويي دستش را تکان مي‌دهد سه ميليون جريمه مي‌کني و در قبال هواداران‌مان با کوچکترين اتفاقي يک امتياز کسر مي‌شود نظرتان درباره اين اتفاقات چيست؟ لطفا فيلم اين بازي و فحاشي‌ها را هم ببينيد. نبايد يکي مثل آقاي نبي هر کاري دلش خواست انجام دهد. باز هم مي‌گويم ما به حضور تماشاگران اعتراض نداشتم و حمايت هم مي‌کرديم. فقط مي‌خواهم بدانم عکس‌العمل دوستان به فحاشي در قبال قلعه نويي و فروزان چيست. مي‌خواهم بدانم ناموس ديگران اهميت ندارد؟ فصل تمام شد و طبق قرارداد يک‌ساله‌ام با اين باشگاه جدا شدم. اين مسائل ديگر براي چيست؟ اينجا جا دارد از آقايان رمضاني، فتاحي و دکتر خليليان تشکر کنم که مالياتم را دادند و قراردادم را قسط بندي کردند و پرداخت مي‌کنند. اينجا تفاوت‌ها مشخص مي‌شود. به خاطر پولش نمي‌گويم که همه مي‌دانند برايم اهميت ندارد. آنها مي‌دانند که قلعه‌نويي آدمي نيست که دنبال پولش برود و شکايت کند اما همين باشگاه سپاهان هفته گذشته بخشي از طلبم را داد. از باشگاه پديده و آقاي مرزبان هم تشکر مي‌کنم که عين 4 روزي که آنجا بوديم زمين تمرين اصلي‌شان را در اختيار ما گذاشتند. اين فوتبال است. روح واقعي و قشنگي فوتبال همين رفتارهاست. من براي باشگاه ذوب کاري نکرده‌ام اما هر وقت که براي بازي مقابل‌شان به اصفهان مي‌روم بهترين رفتار را دارند و مي‌گويند شما براي فوتبال اصفهان زحمت کشيده‌ايد و اين کمترين کاري است که ‌مي توانيم انجام دهيم. وقتي افرادي که لنگ يک ميليون بودند در کنار اين فوتبال به همه چيز رسيدند همين اتفاقات مي‌افتد. وقتي مي‌گويم غير فوتبالي‌ها نبايد بيايند به همين دليل است. به هرحال امشب در برنامه 90 منتظر آقاي حسن‌زاده هستم تا ببينم عدالت را چطور معنا مي کنند. در مورد قلعه‌نويي که عدالت هيچ وقت رعايت نشد. اينجا هم اگر فقط بحث قلعه نويي بود مطمئن بودم همه از آن مي‌گذشتند و فحاشي‌هاي ناموسي و ... را ناديده ‌مي‌گرفتند اما اينجا پاي استقلال و بازيکنانم هم در ميان است و منتظر آقايان هستيم.

دیدگاه‌ها